REKRUTACJA

ZASADY REKRUTACJI– Rok Szkolny 2021/2022

  • ZASADY REKRUTACJI DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ

    Regulamin

     Szkolnej Komisji Rekrutacyjno – Kwalifikacyjnej
    w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
    na rok szkolny 2021/2022

    Na podstawie :
    1. Zarządzenie nr 26/2020/2021 Dyrektora Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach z
    dnia 3 lutego 2020 roku
    2. Art. 154 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe(Dz. U.
    z 2020 poz. 910 i poz. 1378 oraz z 2021 r. poz. 4)
    3. § 11b ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r.
    W sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia
    funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
    przeciwdziałaniem I zwalczaniem covid-19 (dz. u. poz. 493 z późn. zm.)
    4. 11baa ust.1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w
    sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania
    jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i
    zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. 2020 poz. 493 z późn. zm.) postępowania
    rekrutacyjnego i uzupełniającego na rok szkolny 2021/2022 do klas I
    ponadpodstawowych i klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust.3 ustawy z dna
    14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, z wyjątkiem publicznych szkół policealnych,
    publicznych branżowych szkół II stopnia oraz publicznych szkół dla dorosłych, jest
    przeprowadzona w terminach określonych przez ministra właściwego do spraw
    oświaty i wychowania.

    zarządza się co następuje:
    Dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach powołuje Szkolną Komisję
    Rekrutacyjną w składzie:
    1) mgr Wioletta Kierczyńska – przewodnicząca
    2) mgr Małgorzata Grzechniak- z-ca przewodniczącego
    3) mgr Waldemar Trepka – członek
    4) mgr Monika Sobura- Święs – członek
    5) mgr Anita Michalska– członek
    6) mgr Tomasz Głogowski– członek
    7) mgr Klaudia Kukla– członek

    8) mgr Katarzyna Sarnat– członek
    9) mgr Bartłomiej Bień– członek
    10) mgr Anita Świtek- Kowalicka- członek
    Pracę Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej nadzoruje pani Elżbieta Skucińska- wicedyrektor
    szkoły.

    Oferta kształcenia w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
    w roku szkolnym 2021/2022 została załączona w oddzielnych plikach.

    Oferta kształcenia w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
    w roku szkolnym 2021/2022 została załączona w oddzielnych plikach.
    ZASADY REKRUTACJI DLA KANDYDATÓW
    DO 4-letniego  LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
    IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA
    na podbudowie szkoły podstawowej
    W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ W CHĘCINACH
    NA ROK SZKOLNY 2021/2022

    doc

    ZASADY REKRUTACJI DLA KANDYDATÓW DO TECHNIKUM
    IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA
    W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ W CHĘCINACH
    NA ROK SZKOLNY 2021/2022

    doc

    ZASADY REKRUTACJI DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
    DO TRZYLETNIEJ BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA
    im. Władysława Łokietka
    w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
    NA ROK SZKOLNY 2021/2022

    doc

    WNIOSKI DO SZKOŁY

    WNIOSEK
    o przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Łokietka w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
    na rok szkolny 2021/2022

    doc

    WNIOSEK
    o przyjęcie do Technikum im.Władysława Łokietka w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
    na rok szkolny 2021/2022

    Załącznik nr 1

    doc

    Załącznik nr 2doc

    WNIOSEK
    o przyjęcie do Branżowej Szkoły I Stopnia im. Władysława Łokietka w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
    na rok szkolny 2021/2022

    doc

     

  • ZASADY REKRUTACJI - LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE DLA DOROSŁYCH, SZKOŁY POLICEALNEJ

    Z

    ZASADY REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2021/2022
    W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ
    W CHĘCINACH DO:

    1. LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO DLA DOROSŁYCH
    2. SZKOŁY POLICEALNEJ

    PODSTAWY PRAWNE

    Terminy postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów oraz
    terminy postępowania uzupełniającego zostały określone przez Dyrektora
    Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach na podstawie:
    a) art. 154 ust.l pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U
    z 2019 poz. 1148 ze zm. – rozdział 6) § 11 pkt 2 rozporządzenia Ministra
    Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019r. w sprawie przeprowadzenia
    postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do
    publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. 2019 poz. 1737)
    b) zarządzenia Nr 2/2021 Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach z dnia
    29.01.2021r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania
    rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok 2021/2022 do klas I
    publicznych szkół ponadpodstawowych: czteroletniego liceum
    ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum, trzyletniej branżowej szkoły I
    stopnia, w tym integracyjnych, dwujęzycznych, sportowych i mistrzostwa
    sportowego, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, przygotowania
    wojskowego, sportowymi i mistrzostwa sportowego, na semestr pierwszy klas
    I publicznej branżowej szkoły II stopnia, publicznej szkoły policealnej oraz dla
    kandydatów do publicznej szkoły podstawowej dla dorosłych publicznego
    liceum ogólnokształcącego dla dorosłych.

    Terminarz rekrutacji do Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych

    na rok szkolny 2021/2022:

    1. Od dnia 17 maja 2021r. od godz. 9.00 do 31 maja 2021r. do godz. 15.00
    kandydaci składają wnioski o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami
    potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteria branych
    pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
    2. Do dnia 14 lipca 2021r. do godz. 15.00 odbywa się postępowanie
    kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej.
    3. Dnia 22 lipca 2021r. ogłasza się listy kandydatów zakwalifikowanych
    i kandydatów niezakwalifikowanych.
    4. Od dnia 21 lipca 2021r. 30 lipca 2021r. do godz. 15.00 potwierdzenie przez
    kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa
    ukończenia szkoły niższego szczebla, o ile nie zostały złożone wraz
    z wnioskiem o przyjęcie do szkoły
    5. Dnia 2 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 podanie do publicznej wiadomości
    listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

    Terminarz w postępowaniu uzupełniającym:

    1. Od dnia 3 do 6 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 kandydaci składają wnioski
    o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez
    kandydata warunków lub kryteria branych pod uwagę w postępowaniu
    rekrutacyjnym.
    2. Do dnia 12 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 odbywa się postępowanie
    kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej.
    3. Dnia 13 sierpnia 2021r. ogłasza się listy kandydatów zakwalifikowanych
    i kandydatów niezakwalifikowanych.
    4. Od dnia 16 do 20 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 potwierdzenie przez
    kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa
    ukończenia szkoły niższego szczebla, o ile nie zostały złożone wraz
    z wnioskiem o przyjęcie do szkoły

    5. Dnia 23 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 podanie do publicznej wiadomości
    listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

    Terminarz rekrutacji do Szkoły Policealnej na rok szkolny 2021/2022:

    1. Od dnia 17 maja 2021r. od godz. 9.00 do 31 maja 2021r. do godz. 15.00
    kandydaci składają wnioski o przyjęcie do szkoły policealnej wraz ze
    świadectwem ukończenia szkoły średniej.
    2. Do dnia 14 lipca 2021r. do godz. 15.00 odbywa się postępowanie
    kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej – weryfikacja wniosków o przyjęcie do
    szkoły policealnej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata
    warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
    3. Dnia 21 lipca 2021r. do godz. 15.00 odbywa się postępowanie
    kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej – weryfikacja wniosków o przyjęcie do
    szkoły policealne i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata
    warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
    w tym ustalonych przez starostę okoliczności wskazanych w oświadczeniach.
    4. Do dnia 22 lipca 2021r. do godz. 15.00 ogłasza się listy kandydatów
    zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
    5. Od dnia 17 maja 2021r. do 26 lipca 2021r. wydanie przez szkołę skierowania
    na badanie lekarskie kandydatowi z listy zakwalifikowanych, w przypadku
    złożenia przez kandydata oświadczenia o wyborze tej szkoły.
    6. Od dnia 21 lipca 2021r. od godz. 9.00 do 30 lipca 2021r. do godz. 15.00 -
    potwierdzenie przez kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału
    świadectwa potwierdzającego posiadanie wykształcenia średniego, o ile nie
    zostały złożone wraz z wnioskiem o przyjęcie do szkoły policealnej oraz
    zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia
    praktycznej nauki zawodu.
    7. Dnia 2 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 - podanie do publicznej wiadomości
    listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

    Terminarz w postępowaniu uzupełniającym:

    1. Od dnia 3 sierpnia 2021r. od godz. 9.00 do 6 sierpnia 2020r. do godz. 15.00
    kandydaci składają wnioski o przyjęcie do szkoły policealnej wraz ze
    świadectwem ukończenia szkoły średniej.
    2. Do dnia 6 sierpnia 2020r. do godz. 15.00 odbywa się postępowanie
    kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej – weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły
    policealnej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków
    lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
    3. Do dnia 12 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 odbywa się postępowanie
    kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej – weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły
    policealnej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków
    lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym
    ustalonych przez starostę okoliczności wskazanych w oświadczeniach.
    4. Dnia 13 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 ogłasza się listy kandydatów
    zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
    5. Od dnia 3 sierpnia do 13 sierpnia 2021r. wydanie przez szkołę skierowania na
    badanie lekarskie kandydatowi z listy zakwalifikowanych, w przypadku złożenia
    przez kandydata oświadczenia o wyborze tej szkoły.
    6. Od dnia 16 sierpnia 2021r. od godz. 9.00 do 20 sierpnia 2021r. do godz.
    15.00 - potwierdzenie przez kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia
    oryginału świadectwa potwierdzającego posiadanie wykształcenia średniego, o ile
    nie zostały złożone wraz z wnioskiem o przyjęcie do szkoły policealnej oraz
    zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia
    praktycznej nauki zawodu.
    7. Dnia 23 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 - podanie do publicznej wiadomości
    listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

    Do klasy pierwszej Szkoły Policealnej przyjmuje się kandydatów, którzy
    posiadają:

    a) wykształcenie średnie
    b) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia
    praktycznej nauki zawodu
    W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na I etapie postępowania
    rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła policealna nadal
    dysponuje wolnymi miejscami na II etapie postępowania rekrutacyjnego jest
    brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.
    Do szkoły Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych przyjmuje się
    kandydatów, którzy:
    a) ukończyli gimnazjum albo ośmioletnią szkołę podstawową kandydat, który
    posiada świadectwo ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej może zostać
    przyjęty do drugiej klasy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych.
    b) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia
    nauki
    W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na I etapie postępowania
    rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje
    wolnymi miejscami na II etapie brana jest pod uwagę kolejność zgłoszeń.
    Wniosek o przyjęcie do szkoły zawiera (art. 20t):
    1) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku
    braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu
    potwierdzającego tożsamość;
    2) imiona rodziców kandydata;
    3) adres miejsca zamieszkania kandydata;
    4) adres poczty elektronicznej i numer telefonu kandydata, o ile je posiadają;
    5) wskazanie kolejności wybranych publicznych przedszkoli, publicznych innych
    form wychowania przedszkolnego albo publicznych szkół w porządku od
    najbardziej do najmniej preferowanych;
    6) w przypadku wniosku o przyjęcie do publicznych szkół ponadgimnazjalnych –
    wskazanie wybranego oddziału w danej szkole.

    Do wniosku dołącza się:

    - Podanie o przyjęcie do szkoły
    - Świadectwo ukończenia szkoły na danym etapie edukacji,
    - Zaświadczenie lekarskie orzekające o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
    podjęcia praktycznej nauki zawodu,
    - 2 fotografie,
    - Kartę zdrowia i szczepień.
    Wniosek o przyjęcie do szkoły może być złożony do niewięcej niż trzech
    wybranych szkół publicznych.
    Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez
    Dyrektora Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach.
    Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości
    w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych
    zawierających imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu,
    albo nie zakwalifikowaniu kandydata do szkoły.
    Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła będzie miała
    nadal wolne miejsca, Dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach
    przeprowadzi postępowanie uzupełniające zgodnie z terminami określonymi
    w zasadach rekrutacji.

    Załączniki do pobrania
    Policealna Szkoła:
    https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cVKnmNDLnUeZYkQu
    Y5Hptq7DBhnWYRdLo673J3L2TYdURVNXNVZTWkxTMks4OUkwUDY2REoy
    WVpBNi4u
    Liceum dla Dorosłych:
    https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cVKnmNDLnUeZYkQu
    Y5Hptq7DBhnWYRdLo673J3L2TYdUOU1YNzYzTkhWRVhDNEIzSDlZQ0RNRj
    BZMi4u

     Załączniki do pobrania

    Załącznik Nr 1 - Wniosek o przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych

    doc

    Załącznik Nr 2 - Wniosek o przyjęcie do Szkoły Policealnej

    doc

ZASADY REKRUTACJI DO INTERNATU– Rok Szkolny 2021/2022

  • ZASADY REKRUTACJI DO INTERNATU

    ZASADY REKRUTACJI DLA KANDYDATÓW
    DO INTERNATU POWIATOWEGO ZESPOŁU SZKÓŁ

    W CHĘCINACH
    NA ROK SZKOLNY 2021/2022

    §1

    Podstawy prawne regulaminu:

    1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo
    oświatowe /Dz.U. z 2017r. poz. 60 ze zmianami/.
    2. Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz. U. z 2018r.,
    poz. 1000).
    3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r.
    w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania
    uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów.
    4. Statut Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach.
    5. Regulamin Internatu Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach.
    6. Rozporządzenie MEN z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie
    w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia
    funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
    przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

    §2

    Terminy i zasady rekrutacji:

    1. Rekrutacja młodzieży do internatu rozpoczyna się od 1 maja 2021 r. i trwa
    do 30 sierpnia 2021 r.
    2. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na podstawie wniosku rodzica
    kandydata lub na podstawie wniosku kandydata pełnoletniego. Wniosek
    o przyjęcie do internatu wraz z kompletem dokumentów składa się
    w sekretariacie szkoły.
    a) wychowankowie mieszkający aktualnie w internacie w okresie od 1 maja do
    30 maja składają podanie o przyjęcie do internatu na kolejny rok szkolny. W tym
    przypadku komisja dodatkowo bierze pod uwagę opinię zespołu wychowawczego
    internatu dotyczącą dotychczasowego zachowania ucznia w placówce.

    2
    b) uczniowie, którzy po raz pierwszy chcą zamieszkać w internacie w nowym roku
    szkolnym składają podanie o przyjęcie do internatu od 17 maja 2021r do 14
    lipca 2021r. – pierwszy termin; jeśli w internacie pozostały wolne miejsca po
    pierwszym terminie rekrutacji, do 27 sierpnia 2021r – drugi termin
    uzupełniający.
    c) przyjęcia do internatu odbywają się także w ciągu roku szkolnego w miarę
    wolnych miejsc, o przyjęciu ucznia w ciągu roku szkolnego decyduje Dyrektor
    Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach.
    3. Decyzję o przyjęciu do internatu podejmuje, powołana przez dyrektora szkoły,
    Komisja Rekrutacyjna.
    4. Wyniki prac komisji rekrutacyjnej ogłasza się poprzez wywieszenie listy osób
    przyjętych i nieprzyjętych do internatu na tablicy ogłoszeń Powiatowego Zespołu
    Szkół w Chęcinach w dniu 22 lipca 2021 r. oraz w dniu 30 sierpnia 2021 r.
    ogłoszenie wyników rekrutacji uzupełniającej.
    5. O przyjęcie do internatu mogą ubiegać się uczniowie szkół których organem
    prowadzącym jest Powiat Kielecki .
    6. O przyjęcie do Internatu może ubiegać się uczeń:
    a) pobierający naukę w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach lub w innej szkole
    w przypadku posiadania przez Internat wolnych miejsc;
    b) mieszkający w miejscowości, z której codzienny dojazd do szkoły jest utrudniony
    lub niemożliwy;
    c) posiadający stan zdrowia kwalifikujący go do zamieszkania w Internacie,
    potwierdzony odpowiednim zaświadczeniem lekarskim znajdującym się w szkole;
    d) posiadający umiejętność współżycia w grupie społecznej zgodnie
    z obowiązującym Regulaminem i ogólnie przyjętymi normami postępowania.
    7. W przypadkach szczególnych do Internatu może być przyjęty uczeń zamieszkały
    w Chęcinach.
    8. Pierwszeństwo w przyjęciu do Internatu przysługuje:
    a) wychowankom, którzy są cudzoziemcami;
    b) wychowankom domów dziecka, rodzinnych domów dziecka oraz rodzin
    zastępczych;
    c) dzieciom samotnych matek lub ojców;
    d) dzieciom z rodzin wielodzietnych, rodzin znajdujących się w szczególnie trudnych
    warunkach materialnych oraz rodzin patologicznych;

    3
    e) uczniom, którzy mieszkali w Internacie w poprzednim roku i nadal odpowiadają
    ustalonym kryteriom.
    9. Druki dokumentów pobiera się w sekretariacie szkoły, internacie lub ze strony:
    http://pzscheciny.edu.pl/dokumenty/

    § 3

    Procedura odwoławcza:

    1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów
    przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/opiekun kandydata może wystąpić
    do Komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia
    odmowy przyjęcia kandydata do internatu.
    2. Uzasadnienie sporządza Komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia
    wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.
    3. Rodzic/opiekun kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia
    może wnieść do Dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji
    Rekrutacyjnej. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji
    Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

    Wniosek o przyjęcie do internatu

    doc

Skip to content