ZASADY REKRUTACJI– Rok Szkolny 2022/2023
- ZASADY REKRUTACJI DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Regulamin
Szkolnej Komisji Rekrutacyjno – Kwalifikacyjnej
w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
na rok szkolny 2022/2023Na podstawie :
1. Zarządzenie nr 28/2021/2022 Dyrektora Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach z
dnia 1 marca 2022 roku
2. Art. 154 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe(Dz. U.
z 2020 poz. 910 i poz. 1378 oraz z 2021 r. poz. 4)
3. Zarządzenie nr 4/2022 r. oraz 5/2022 r. Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w
Kielcach z dnia 26 stycznia 2022 r.
4. § 11b ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r.
W sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia
funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem I zwalczaniem covid-19 (dz. u. poz. 493 z późn. zm.)
5. 11baa ust.1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r.
w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia
funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. 2020 poz. 493 z późn. zm.)
postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego na rok szkolny 2021/2022 do klas
I ponadpodstawowych i klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust.3 ustawy z dna
14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, z wyjątkiem publicznych szkół policealnych,
publicznych branżowych szkół II stopnia oraz publicznych szkół dla dorosłych, jest
przeprowadzona w terminach określonych przez ministra właściwego do spraw
oświaty i wychowania.zarządza się co następuje:
Dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach powołuje Szkolną Komisję
Rekrutacyjną w składzie:
1) mgr Wioletta Kierczyńska – przewodnicząca
2) mgr Małgorzata Grzechniak- z-ca przewodniczącego
3) mgr Waldemar Trepka – członek
4) mgr Monika Sobura- Święs – członek5) mgr Anita Michalska– członek
6) mgr Tomasz Głogowski– członek
7) mgr Adam Syska– członek
8) mgr Katarzyna Sarnat– członek
9) mgr Iwona Bielicz
10) mgr Zbigniew Kowalicki
11) mgr Jowita Walas członek
12) mgr Anita Świtek- Kowalicka- członek
Pracę Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej nadzoruje pani Elżbieta Skucińska- wicedyrektor
szkoły.Oferta kształcenia w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
w roku szkolnym 202/2023 została załączona w oddzielnych plikach.tu zasady rekrutacji
Oferta kształcenia w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
w roku szkolnym 2022/2023 została załączona w oddzielnych plikach.ZASADY REKRUTACJI DLA KANDYDATÓW
DO 4-letniego LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA
na podbudowie szkoły podstawowej
W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ W CHĘCINACH
NA ROK SZKOLNY 2022/2023ZASADY REKRUTACJI DLA KANDYDATÓW DO TECHNIKUM
IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA
W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ W CHĘCINACH
NA ROK SZKOLNY 2022/2023ZASADY REKRUTACJI DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
DO TRZYLETNIEJ BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA
im. Władysława Łokietka
w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
NA ROK SZKOLNY 2022/2023WNIOSKI DO SZKOŁY
WNIOSEK
o przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Łokietka w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
na rok szkolny 2022/2023WNIOSEK
o przyjęcie do Technikum im.Władysława Łokietka w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
na rok szkolny 2022/2023Załącznik nr 1
WNIOSEK
o przyjęcie do Branżowej Szkoły I Stopnia im. Władysława Łokietka w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach
na rok szkolny 2022/2023 - ZASADY REKRUTACJI - LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE DLA DOROSŁYCH, SZKOŁY POLICEALNEJ
ZASADY REKRUTACJI
W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ W CHĘCINACH
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
DO:
a) Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych
b) Szkoły PolicealnejPODSTAWY PRAWNE
Terminy postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów oraz
terminy postępowania uzupełniającego zostały określone przez Dyrektora Powiatowego
Zespołu Szkół w Chęcinach na podstawie:a) art. 154 ust.l pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U
z 2019 poz. 1148 ze zm. – rozdział 6) § 11 pkt 2 rozporządzenia Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019r. w sprawie przeprowadzenia
postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do
publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. 2019 poz. 1737)
b) zarządzenia Nr 4/2022 i Nr 5/2022Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty
w Kielcach z dnia 26.01.2022r. w sprawie określenia terminów
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania
uzupełniającego na rok 2022/2023do klas I publicznych szkół
ponadpodstawowych: czteroletniego liceum ogólnokształcącego,
pięcioletniego technikum, trzyletniej branżowej szkoły I stopnia, w tym
integracyjnych, dwujęzycznych, sportowych i mistrzostwa sportowego,
z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, przygotowania wojskowego,
sportowymi i mistrzostwa sportowego, na semestr pierwszy klas I publicznej
branżowej szkoły II stopnia, publicznej szkoły policealnej oraz dla
kandydatów do publicznej szkoły podstawowej dla dorosłych publicznego
liceum ogólnokształcącego dla dorosłych.2
Terminarz rekrutacji do Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych
na rok szkolny 2022/2023:1. Od dnia16 maja 2022r.od godz. 9.00 do 1lipca2022r. do godz. 15.00
kandydaci składają wnioski o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami
potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteria branych
pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
2. Do dnia19 lipca 2022r. do godz. 15.00 odbywa się postępowanie
kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej.
3. Dnia20 lipca 2022r. ogłasza się listy kandydatów zakwalifikowanych
i kandydatów niezakwalifikowanych.
4. Do dnia 26lipca 2022r. do godz. 15.00 potwierdzenieprzez kandydatawoli
przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły
niższego szczebla, o ile nie zostały złożone wraz z wnioskiem o przyjęcie do
szkoły.
5. Dnia27 lipca 2022r. do godz. 15.00 podanie do publicznej wiadomości listy
kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.Terminarz w postępowaniu uzupełniającym:
1. Wniosek do dyrekcji szkoły o uzasadnienie nieprzyjęcia 3 dni.
2. Dyrektor szkoły na rozpatrzenie wniosku ma 3 dni.
3. Postępowanie uzupełniające od dnia 2 sierpnia 2022r. do 26 sierpnia 2022r.Terminarz rekrutacji do Szkoły Policealnej na rok szkolny 2022/2023:
1. Od dnia16 maja 2022r. od godz. 9.00 do 1lipca 2022r. do godz. 15.00
kandydaci składają wnioski o przyjęcie do szkoły policealnej wraz ze
świadectwem ukończenia szkoły średniej.
2. Do dnia19 lipca 2022r. do godz. 15.00odbywa się postępowanie
kwalifikacyjne komisji rekrutacyjnej – weryfikacja wniosków o przyjęcie do
szkoły policealnej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata
warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
w tym ustalonych przez starostę okoliczności wskazanych w oświadczeniach.
3. Dnia20 lipca 2022r. ogłasza się listy kandydatów zakwalifikowanych
i kandydatów niezakwalifikowanych.3
4. Od dnia 17maja 2022r. do 26 lipca 2022r. wydanie przez szkołę skierowania
na badanie lekarskie kandydatowi z listy zakwalifikowanych, w przypadku
złożenia przez kandydata oświadczenia o wyborze tej szkoły.
5. Do dnia 26 lipca 2022r. do godz. 15.00 potwierdzenieprzez kandydatawoli
przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa potwierdzającego
posiadanie wykształcenia średniego, o ile nie zostały złożone wraz
z wnioskiem o przyjęcie do szkoły policealnej oraz zaświadczenie lekarskie
o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
6. Dnia23 sierpnia 2021r. do godz. 15.00 podanie do publicznej wiadomości
listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.Terminarz w postępowaniu uzupełniającym:
1. Wniosek do dyrekcji szkoły o uzasadnienie nieprzyjęcia 3 dni.
2. Dyrektor szkoły na rozpatrzenie wniosku ma 3 dni.
3. Postępowanie uzupełniające od dnia 2 sierpnia 2022r. do 26 sierpnia 2022r.Do klasy pierwszej Szkoły Policealnej przyjmuje się kandydatów, którzy posiadają:
a) wykształcenie średnie
b) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej
nauki zawodu
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na I etapie postępowania
rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła policealna nadal dysponuje
wolnymi miejscami na II etapie postępowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę
kolejność zgłoszeń.
Do szkoły Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych przyjmuje się kandydatów,
którzy:
a) ukończyli gimnazjum albo ośmioletnią szkołę podstawową
Kandydat, który posiada świadectwo ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej może
zostać przyjęty do drugiej klasy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych.
b) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na I etapie postępowania
rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi
miejscami na II etapie brana jest pod uwagę kolejność zgłoszeń.
Wniosek o przyjęcie do szkoły zawiera (art. 20t):4
1) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku
numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
2) imiona rodziców kandydata;
3) adres miejsca zamieszkania kandydata;
4) adres poczty elektronicznej i numer telefonu kandydata, o ile je posiadają;
5) wskazanie kolejności wybranych publicznych przedszkoli, publicznych innych form
wychowania przedszkolnego albo publicznych szkół w porządku od najbardziej do najmniej
preferowanych;
6) w przypadku wniosku o przyjęcie do publicznych szkół ponadgimnazjalnych – wskazanie
wybranego oddziału w danej szkole.Do wniosku dołącza się:
- Podanie o przyjęcie do szkoły
- Świadectwo ukończenia szkoły na danym etapie edukacji,
- Zaświadczenie lekarskie orzekające o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
podjęcia praktycznej nauki zawodu,
- 2 fotografie,
- Kartę zdrowia i szczepień
Wniosek o przyjęcie do szkoły może być złożony do nie więcej niż trzech wybranych
szkół publicznych. Może być złożony w formie elektronicznej:
https://forms.office.com/r/MwZr8aD0j0
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora
Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach.
Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy
kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zawierających
imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu, albo nie
zakwalifikowaniu kandydata do szkoły.
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła będzie miała nadal wolne
miejsca, Dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach przeprowadzi postępowanie
uzupełniające zgodnie z terminami określonymi w zasadach rekrutacji.Załączniki do pobrania
Załącznik Nr 1 - Wniosek o przyjęcie do Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych
Załącznik Nr 2 - Wniosek o przyjęcie do Szkoły Policealnej
ZASADY REKRUTACJI DO INTERNATU– Rok Szkolny 2022/2023
- ZASADY REKRUTACJI DO INTERNATU
ZASADY REKRUTACJI DLA KANDYDATÓW
DO INTERNATU POWIATOWEGO ZESPOŁU SZKÓŁW CHĘCINACH
NA ROK SZKOLNY 2022/2023§1
Podstawy prawne regulaminu:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe
/Dz.U. z 2017r. poz. 60 ze zmianami/.
2. Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1000).
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do
publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów.
4. Statut Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach.
5. Regulamin Internatu Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach.
6. Rozporządzenie MEN z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie
szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek
systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
COVID-19.§2
Terminy i zasady rekrutacji:
1. Rekrutacja młodzieży do internatu rozpoczyna się od 1 maja 2022 r. i trwa do 30
sierpnia 2022 r.
2. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na podstawie wniosku rodzica kandydata lub
na podstawie wniosku kandydata pełnoletniego. Wniosek o przyjęcie do internatu wraz
z kompletem dokumentów składa się w sekretariacie szkoły.
a) wychowankowie mieszkający aktualnie w internacie w okresie od 1 maja do 30 maja
składają podanie o przyjęcie do internatu na kolejny rok szkolny. W tym przypadku
komisja dodatkowo bierze pod uwagę opinię zespołu wychowawczego internatu
dotyczącą dotychczasowego zachowania ucznia w placówce.
b) uczniowie, którzy po raz pierwszy chcą zamieszkać w internacie w nowym roku
szkolnym składają podanie o przyjęcie do internatu od 16 maja 2022r do 1 lipca2
2022r. – pierwszy termin; jeśli w internacie pozostały wolne miejsca po pierwszym
terminie rekrutacji, do 5 sierpnia 2022r – drugi termin uzupełniający.
c) przyjęcia do internatu odbywają się także w ciągu roku szkolnego w miarę wolnych
miejsc, o przyjęciu ucznia w ciągu roku szkolnego decyduje Dyrektor Powiatowego
Zespołu Szkół w Chęcinach.
3. Decyzję o przyjęciu do internatu podejmuje, powołana przez dyrektora szkoły, Komisja
Rekrutacyjna.
4. Wyniki prac komisji rekrutacyjnej ogłasza się poprzez wywieszenie listy osób przyjętych
i nieprzyjętych do internatu na tablicy ogłoszeń Powiatowego Zespołu Szkół
w Chęcinach w dniu 27 lipca 2022 r. oraz w dniu 26 sierpnia 2022 r. ogłoszenie
wyników rekrutacji uzupełniającej.
5. O przyjęcie do internatu mogą ubiegać się uczniowie szkół których organem
prowadzącym jest Powiat Kielecki .
6. O przyjęcie do Internatu może ubiegać się uczeń:
a) pobierający naukę w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach lub w innej szkole
w przypadku posiadania przez Internat wolnych miejsc;
b) mieszkający w miejscowości, z której codzienny dojazd do szkoły jest utrudniony lub
niemożliwy;
c) posiadający stan zdrowia kwalifikujący go do zamieszkania w Internacie, potwierdzony
odpowiednim zaświadczeniem lekarskim znajdującym się w szkole;
d) posiadający umiejętność współżycia w grupie społecznej zgodnie z obowiązującym
Regulaminem i ogólnie przyjętymi normami postępowania.
7. W przypadkach szczególnych do Internatu może być przyjęty uczeń zamieszkały
w Chęcinach.
8. Pierwszeństwo w przyjęciu do Internatu przysługuje:
a) wychowankom, którzy są cudzoziemcami;
b) wychowankom domów dziecka, rodzinnych domów dziecka oraz rodzin zastępczych;
c) dzieciom samotnych matek lub ojców;
d) dzieciom z rodzin wielodzietnych, rodzin znajdujących się w szczególnie trudnych
warunkach materialnych oraz rodzin patologicznych;
e) uczniom, którzy mieszkali w Internacie w poprzednim roku i nadal odpowiadają
ustalonym kryteriom.
9. Druki dokumentów pobiera się w sekretariacie szkoły, internacie lub ze strony:
https://pzscheciny.edu.pl/dokumenty/3
§ 3
Procedura odwoławcza:
1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/opiekun kandydata może wystąpić do Komisji
Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
kandydata do internatu.
2. Uzasadnienie sporządza Komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia
z wnioskiem o uzasadnienie.
3. Rodzic/opiekun kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może
wnieść do Dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej.
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.Wniosek o przyjęcie do internatu